Soustřeďte se na zákazníka s Microsoft Dynamics 365 for Retail

Dynamics 365, Retail

Jestliže hovoříme o digitální transformaci ve všech odvětvích, pak prostředí maloobchodu se proměňuje nejdynamičtěji. Společnosti jsou pod tlakem rozvoje nových obchodních modelů na globálním trhu, technologických inovací a nelítostných soubojů o peníze spotřebitele. Zatímco maloobchodní sítě zaznamenávají v posledních letech v průměru více než 60% pokles v tržní kapitalizaci, společnosti, které transformují trh, jako je například Amazon, zvýšily svou tržní kapitalizaci skokově až o 3000 %!

Společnost Microsoft se zaměřuje na tři klíčové oblasti, které pomohou řešit hlavní problémy obchodních společností. Lídři obchodních firem se často potýkají s roztříštěním informací o zákazníkovi v různých aplikacích. Data o produktech jsou jinde než data z internetového prodeje a někde „v Excelu“ jsou uschována data o významných zákaznících. Pro rychlé a bezproblémové obsloužení potřebují mít obchodníci jednotná, ucelená a přehledná data – přístupná na jednom místě. Další oblastí je otázka propojení e-shopů, mobilních zařízení a kamenných obchodů. Třetí klíčovou záležitostí je potřeba neustálého přenosu a propojení dat mezi prodejnami a jednotlivými útvary firmy. Při úplném přechodu do cloudu může technický problém či výpadek elektřiny zpomalit či zcela zastavit plynulý chod na prodejně. Následkem je ztráta tržeb a nespokojenost klientů.

Jaké jsou možnosti řešení?

Kdo je náš zákazník?

Pro nastavení úspěšné obchodní a marketingové strategie je důležitá perfektní znalost cílové skupiny. Potřebujete znát, co vaši klienti chtějí. 360 stupňový pohled na zákazníka umožňuje lépe poznat a naplnit jeho přání a potřeby. Hovoříme o tzv. zákaznické cestě – customer journey. Jakmile proměníte produkty a služby na míru životnímu stylu zákazníků, můžete vybudovat silnou značku.

Zákaznická důvěra a oblíbenost značky vyžaduje schopnost odlišení se od konkurence a vyvolání pocitu jedinečnosti. Typickým příkladem je společnost IKEA, která vytvořila „volně přístupnou“ kuchyň a jídelnu, kde můžete uvařit svým známým, ale zároveň využijete produkty IKEA přímo na místě. Propojení produktů a atmosféry či emocí posiluje jméno firmy na trhu.

Dříve oblíbené strategie věrnostních programů již z dlouhodobého hlediska nejsou zárukou prodeje. Tak schválně, kolik „věrnostních“ kartiček máte vy? Stále větší důležitost mají reference, zkušenosti zákazníků, informace zveřejněné na internetových stránkách a sociálních sítích. Hlas klienta je nejdůležitější. Dobrá zkušenost přináší další byznys a nové potenciální zákazníky. Klienti jsou více slyšet. Jejich zpětná vazba utváří to, jaké je vnímání jména vaší společnosti.

Firmy mají často data o svých zákaznících na mnoha místech. To hlavní v prodejní komunikaci se dnes odehrává online. Komplexní nástroje pro přehled a komunikaci na sociálních sítích poskytuje řešení Microsoft Social Engagement. Můžete sledovat, co si zákazníci sdělují o vaší značce, a systém vám automaticky vyhodnotí pravděpodobný sentiment příspěvku. Takto můžete téměř okamžitě zareagovat a eliminovat potenciální negativní PR.

Nákupní zkušenosti klientů jsou cestou, jak se odlišit od konkurence. Smysluplné využití informačních technologií vám pomůže efektivně předpovídat a navrhovat, co se bude prodávat, kdy a komu. Při utváření obchodní strategie máte přehledné informace o prodeji, stavu zásob a potřebná data o zákaznících. Díky nástrojům Microsoft Power BI můžete snadno a rychle zobrazit potřebné aktuální přehledy, reagovat na změny na trhu a činit ta správná strategická rozhodnutí. To znamená, že report o tom, co se prodává, kde se prodává a jaké máte zásoby, můžete vidět i v reálném čase – na svém telefonu, tabletu nebo počítači.

Multi-kanálová komunikace v Dynamics 365 pro maloobchod

Lidé dnes při nákupu vyžadují personalizovaný přístup. Dosud chyběly nástroje uzpůsobené pro multi-kanálovou cílenou marketingovou komunikaci. Schopnost poskytnout každému zákazníkovi individuální osobní přístup je v maloobchodním segmentu prioritou.

Roste podíl online nákupů, mobilní zařízení a telefony jsou čím dál více využívány nejen k poznání produktu a zjištění ceny, ale také k jeho zakoupení. Při příchodu do obchodu jsou zákazníci často o produktu informovanější než sami zaměstnanci. Už si jen chtějí potvrdit svůj výběr. Staňte se pro ně důvěryhodným rádcem a přestaňte prodávat komodity.

Klasické obchody se dnes neobejdou bez e-shopu. Naopak internetové obchody získávají výhodu otevřením kamenné prodejny, protože každá kamenná prodejna se stává malým skladem.

Microsoft Dynamics 365 Retail umožňuje v dnešním propojeném světě poskytovat ucelenou tzv. „jednu pravdu“ napříč portfoliem produktů, jejich propagací a komunikací se zákazníky ve všech fázích prodeje. Nabízí bezproblémové řešení mnoha oblastí, jednotná data o produktech a zákaznících, informace o obchodním modelu a správu zásob pro udržení optimálního inventáře ve skladu i na prodejně.

Přijďte se o tom přesvědčit na naše semináře. Nebo si přečtěte o řešení Dynamics 365 a získejte více informací na našem webu. Nemáte-li času nazbyt, bude nejrychlejší nás přímo kontaktovat. Rádi vám zodpovíme všechny dotazy a navrhneme to nejlepší řešení jen pro vás.

Pin It on Pinterest

×