Elektronické zpracování dokladů v Business Central šetří čas i náklady

Business Central, Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365 Business Central (dále jen D365BC) je moderní a komplexní systém pro řízení podniku, který podporuje nejnovější metody v komunikaci v rámci dodavatelského řetězce. Tento týden jsme si ukázali dva způsoby elektronického přenosu a zpracování dokladů.

V prvním článku jsme si představili možnosti nastavení a automatizace odesílání dokladů partnerům pomocí e-mailu. Ukázali jsme si standardní řešení D365BC i jsme se zmínili o rozšířeném řešení odesílání dokladů od Konica Minolta IT Solutions Czech v aplikaci BA4commerce. Toto rozšíření umožňuje specifikovat odesílání dokladů přímo na jednotlivé adresy partnerů. Současně lze nastavit text e-mailových zpráv a definovat překlad textu e-mailových zpráv do cizího jazyku. Partner tak dostane ve svém jazyce nejen příslušný doklad v PDF, ale i doprovodný text e-mailu. Tím, že si ho nadefinujeme, není nutné text e-mailu psát ručně při každém odesílání dokladu. A proto celý proces urychlíme a zautomatizujeme.

V druhém článku jsme popsali způsob přenosu a zpracování dokladů pomocí EDI. EDI (elektronická výměna dat) nejen odesílá doklady, ale i přijímá EDI zprávy od obchodních partnerů a automaticky zakládá například prodejní objednávky. Odstraní tak ruční zadávání dat a tím zefektivní a zpřesní vznik dokladů.

Oba dva způsoby přináší úsporu nákladů v oblasti spotřeby papíru, nákladů na poštovné, současně i snižují potřebu ručního zadávání dat. Dochází tak ke zvýšení efektivity práce, zrychlení komunikace, zpřesnění dat a odstranění chybovosti. A vše dohromady pak přispívá ke zlepšení spolupráce s obchodními partnery.

Jako další příklad elektronického přenosu a zpracování dokladů můžeme uvést přenos elektronických dokladů ve formátu ISDOC. Toto řešení je také součástí aplikace BA4commerce od Konica Minolta IT Solutions Czech.

Další možností může být vytěžování zaslaných dokladů od partnerů. Ze zaslané nákupní faktury jak v písemné formě, tak v elektronické formě ve formátu PDF lze vytěžit základní údaje o dodavateli, částce a předmětu faktury a díky tomu automaticky založit došlý doklad v D365BC, ze kterého dalším zpracováním vznikne nákupní faktura. Na realizaci konkrétních řešení pro vytěžování dokladů u našich zákazníků pracujeme společně s naší sesterskou společností Konica Minolta Business Solutions Czech.


Přemýšlíte o implementaci moderního ERP systému ve své společnosti a chcete se dozvědět o aplikaci Microsoft Dynamics 365 Business Central více? Stačí nás kontaktovat a naši konzultanti vám rádi vše vysvětlí.


Václav Procházka, Senior Support Manager

Konica Minolta IT Solutions Czech
kmits.cz/li

Pin It on Pinterest

×