Top technologie pro servisní a výrobní firmy
Vyrábíte, instalujete, spravujete a opravujete? V tom případě vás mohou zajímat výsledky světového výzkumu (World Business Research) z letošní konference Field Service 2017. Sešlo se na ní více než 450 vedoucích pracovníků špičkových výrobních a servisních společností. Zjistili jsme, jaké oblasti výroby a servisu jsou pro ně právě teď nejzajímavější.
Přečtěte si o nich. Ve WEBCOMu jsme zjistili, že řešení Microsoft Dynamics 365 for Field Service všechny uvedené trendy následuje.
1. Rostoucí potenciál IoT
Internet věcí (Internet of Things, zkr. IoT) je jednoznačně jedním z nejskloňovanějších termínů ve sdělovacích prostředcích na poli informačních technologií. Nese s sebou ohromný potenciál pro zlepšení efektivity servisních služeb poskytovaných u zákazníka. Není tedy divu, že byl jedním z klíčových témat konference Field Service 2017.
Servisním organizacím přináší Internet věcí například schopnosti vzdáleného sledování provozu a výkonu stroje. Umožňuje jim provádět proaktivní úpravy pro zlepšení životnosti zařízení, předvídat poruchy a vzdáleně diagnostikovat případné problémy. Lídři servisních firem tak získávají lepší kontrolu nad provozními náklady a využitím zdrojů.
Zatímco IoT slibuje mnohé, skutečnost je zatím taková, že podniky ještě nevyužívají jeho plný potenciál. Konference jim poskytla příležitost výměny zkušeností a získání informací od dalších firem z oboru servisních služeb, které již s IoT pracují a vyhodnocují jeho reálné přínosy.
2. Obchodní model typu „Uber“
Na konferenci zazněly dotazy, zda jsou servisní firmy připraveny na takzvanou „uberizaci“ (pozn. Uber Taxi je přepravní služba využívající mobilních aplikací místo klasického dispečinku).
Obchodní model sdílených služeb je stále žhavým tématem. Služby dostupné rychle, vždy a všude jsou rostoucím trendem. Usnadnění jejich poskytování přináší nejmodernější technologie, GPS, mobilita, softwarová optimalizace a inovativní přístupy k získávání pracovních sil. Lídři Field Service organizací se domnívají, že je jen otázkou času, kdy budou muset zavést podobné modely podnikání.
3. Nedostatek nových pracovních sil
Úbytek kvalifikovaných techniků je velkou výzvou pro celé odvětví servisních služeb. Mladší generace nepovažuje profese v terénních servisních službách za příliš lákavé. Volí raději jiné kariérní cesty. Proč by někdo chtěl opravovat poškozené produkty, když může vytvořit či sestrojit další „velké věci“? Na druhou stranu, pokud se někdo rozhodne působit v oblasti servisních zakázek, upřednostní práci na volné noze. A nakonec, pokud někdo chce pracovat u servisní organizace, často mu chybí potřebná úroveň odbornosti a zkušeností.
Co s tím? Konference Field Service 2017 poskytla účastníkům příležitost vyzkoušet, jak mohou pomoci aplikace pro crowdsourcing (tj. čerpání námětů, nápadů nebo obsahu z širší komunity uživatelů) a systémy nezávislého řízení (Freelance Management Systems) díky přístupu k širšímu pracovnímu trhu. Nástroje Augment Reality (rozšířené reality) zase umožňují překonat nedostatek znalostí a zkušeností pracovníků.
4. Optimalizace správy náhradních dílů
Dostupnost a dodání náhradních dílů je nejnákladnějším aspektem poskytování servisu hned po výdajích na zajištění pracovníků. Zákazníci očekávají, že technik dorazí včas a také že vše vyřeší již při prvním příjezdu. Okamžitá dispozice náhradních dílů je v této situaci pro servisního pracovníka kritická.
Nicméně poskytovatelé servisu si nemohou dovolit dlouho skladovat mnoho náhradních dílů. Znamená to pro ně nižší profitabilitu. Optimalizace řízení náhradních dílů je mnohaletým tématem. Mít vždy správné množství potřebných dílů na požadovaných místech je rozhodující. To už ale nebude žádný problém díky využívání nejnovějších informačních technologií Microsoft Dynamics 365 for Field Service.
5. Zákaznická zkušenost na prvním místě
Problému zlepšování zákaznických zkušeností čelí servisní organizace již dlouhou dobu. V dnešní době jsou dobré reference klíčové pro všechny firmy. Stále však existuje mnoho vyspělých podniků, které staví na první místo prodej produktů, na druhé zákazníky a až naposledy se orientují na kvalitu poskytování služeb. Nutnost konkurenceschopnosti, technologický rozvoj a požadavky trhu je však nutí toto paradigma přehodnotit.
Jestliže lídři Field Service organizací vážně uvažují o postavení zákazníka na první místo a chtějí být silnými hráči ve svém oboru, musí být schopni přimět své manažerské týmy k investicím do nových strategií a nástrojů. Předávání znalostí a zkušeností mezi zástupci firem na konferenci Field Service 2017 pomohlo tyto kroky usnadnit.
A co vaše firma? Sledujete uvedené trendy? Chcete-li neustále zlepšovat kvalitu svých služeb, mít spokojené a věrné zákazníky, přizvěte si na pomoc technologie budoucnosti Microsoft Dynamics 365 for Field Service.
Rádi vám poradíme s tím správným řešením. Ozvěte se nám, přijďte na naše semináře a nezapomeňte sledovat tematické novinky.
Zdroj: http://fieldservicenews.com/five-things-every-field-service-company-right-now/