Trendy, které mění svět Field Service

Field Service, Internet of Things

Představte si, že se porouchá zařízení, na kterém závisí chod celé vaší firmy. Může to být tiskárna, kopírka, ale často třeba i kávovar nebo výměník tepla. Nedostupnost kávy může snížit produktivitu jindy výkonného týmu opravdu výrazně. Nechceme vás strašit, i takto závažný problém se dnes dá snadno a rychle vyřešit. Vadné zařízení si totiž dokáže samo zavolat svého servisního technika a ten přijede dříve, než zadáte do vyhledávače dotaz na nejbližší servisní firmu. Chytré technologie, internet věcí a umělá inteligence pracují pro vás stále pružněji a efektivněji.

Digitalizaci současného světa podlehl i sektor oblasti Field Service, neboli poskytování servisních služeb v terénu. Především očekávání zákazníků jsou silně ovlivněna nástupem služeb jako Uber, Amazon Prime Now a Airbnb. Již v roce 2014 společnost Gartner uvedla, že 89 % společností očekává, že do roku 2016 bude probíhat konkurenční soupeření převážně na poli získávání zákaznických zkušeností. Nyní v roce 2017 je zřejmé, že se i organizace pohybující se v oblasti poskytování servisních služeb v terénu snaží udržet krok s touto proměnou. WEBCOM je připraven v tomto mimořádném období jim pomoci díky svým zkušenostem a vývoji aplikací Microsoft Dynamics 365.
A jaké jsou aktuální trendy v oblasti poskytování servisních služeb? Vychutnejte si svou kávu nebo jiný oblíbený nápoj a přečtěte si o těch nejdůležitějších.

Nedostatek kvalifikovaných pracovníků lze vyřešit díky strojovému učení
Vlivem stárnutí pracovních sil lze očekávat, že ztráta zkušeností a znalostí bude v následujících letech velkou výzvou. Dnešní inovátoři uchovávají informace ve znalostních bázích a přecházejí na Knowledge Management. Servisní firmy mohou danou situaci řešit díky využití vyspělých technologií a strojového učení prakticky bez znalosti v dané oblasti.

Komunikace přes mobilní zařízení se stává klíčovou konkurenční výhodou
Interaktivní komunikace přes mobilní zařízení může být nedílnou součástí strategie řízení servisních služeb. Investice do inovací v této oblasti přinesou urychlení a zkvalitnění řešení zakázek v reálném čase. Výsledkem pak bude zlepšení zákaznické spokojenosti a loajality.

Automatizace se stává realitou i v oblasti servisních služeb
Dostupnost unikátních nástrojů v cloudu pro automatické odesílání, plánování, fakturaci a dokonce i komunikaci se zákazníky se již stává běžnou záležitostí. Jejich plný potenciál není však stále ještě naplno využíván. Servisní organizace mohou zvýšit svou efektivitu a produktivitu právě díky maximalizaci využití těchto technologií.

Vizualizace je další konkurenční výhodou
Podle organizace Aberdeen jsou servisní organizace v oblasti poskytování služeb v terénu využívající vizuální technologie úspěšnější až o 72 % ve srovnání s jejich konkurenty. Vizualizace v rámci spolupráce na zakázkách bude nadále významnou součástí servisních služeb v reakci na zvyšující se nároky zákazníků a náročnější servisní scénáře.

Internet věcí dokáže významně usnadnit a urychlit práci
Internet věcí je definován jako propojení fyzických zařízení, vozidel, budov a dalších předmětů majících elektroniku, senzory, software nebo ovladače, které jim umožňují výměnu dat přes bezdrátové sítě. V oblasti Field Service se zákaznická zařízení a technický hardware stávají integrovanými se senzory a umožňují tak zvyšovat efektivitu. Prostřednictvím strukturovaných i nestrukturovaných dat mohou servisní organizace využívat umělou inteligenci, strojové učení a údaje o zákaznících tak, aby mohly zlepšovat a inovovat své služby. Právě v letošním roce narůstá využití potenciálu IoT ze strany inovátorů.

Chytré hodinky a další zařízení ve formě nositelných doplňků jsou stále více využívány
Podle společnosti Gartner se využití nositelných přístrojů ze strany uživatelů vyvíjí v rychlém tempu. Dodávky Smartwatches by v roce 2017 měly růst až o 48 %. Poskytovatelé služeb sází na jejich obrovskou hodnotu například v podobě hands-free komunikace pro servisní techniky v terénu na cestách i při práci.

Chcete svou firmu posunout a držet krok s uvedenými trendy? Získejte více informací zdarma na našem semináři. Nebo nás rovnou kontaktujte pro konzultaci řešení na míru vašim potřebám a požadavkům.

Zdroj: https://enterprise.microsoft.com/en-us/real-stories-of-digital-transformation/?utm_source=facebook.com&utm_medium=referral

Pin It on Pinterest

×